Büyük veya küçük bir işletme olabilirsiniz. Bir reklam kampanyası yürütüyorsanız dönüşümlerinizi doğru ve güvenilir bir biçimde nasıl izleyeceğinizi bilmek isteyebilirsiniz.
Reklamlarınızın sonuçlarını en üst düzeye çıkarmak ve hedeflerinize daha hızlı ulaşmak için müşterilerinizin zaman içindeki yolculuğunu anlamanız, nitelikli erişiminizi ölçmeniz ve müşteri yolculuğundaki pazarlama etkisini belirlemeniz gerekir.
Bir çok mecra reklam kampanyalarının sonuçlarını izlemek ve ölçmek için çok çeşitli çözümler sunar. Ancak, hangisinin veya hangi kombinasyonun sizin için en iyi olduğunu bulmak biraz zor olabilir.
Dönüşüm Takibi Konusunda Bilmeniz Gerekenler
Dönüşüm takibi nedir?
Dönüşüm, müşterilerinizin pazarlama mesajınız ile karşılaştıklarında gerçekleştirmesini istediğiniz işlemdir. En belirgin dönüşüm bir ürünün satın alınmasıdır. Ancak işletmenizin müşteri yolculuğunun farklı aşamalarında olan insanlar için ek dönüşümler tanımlaması gerekebilir.
Reklam kampanyanızda değerli olduğunu düşündüğünüz belirli etkileşimler ayarlayabilirsiniz. Ardından, dönüşüm izleme ayarlarını gerçekleştirerek reklam kampanyanızın bu değerli etkileşimlerin kaçını getirdiğini izleyebilirsiniz.
Müşterilerinizin işletmeniz ile etkileşime girme biçimleri hakkında bilgi sahibi olmadan başarıyı ölçmek veya pazarlama stratejisini geliştirmek zordur. Bu yüzden yeni kampanyalar başlatmadan önce ilk işiniz muhakkak dönüşüm takibi konusunda elle tutulur bir adım atmak olmalıdır.
Dönüşüm izlemeye başlamadan önce bir reklam kampanyası oluşturmanız gerekir. Bunun reklam kampanyalarınız için hedeflerinizi belirleyeceğiniz yer olduğunu hatırlamak önemlidir. Reklamlarınız için dönüşüm izlemeyi ayarlamak için önceli değerli olduğunu düşündüğünüz dönüşüm işlemleri oluşturmanız gerekir.
Dönüşüm kaynağınız sitenizde, uygulamanızda veya telefonunuzda olabilecektir. Hedeflerinize bağlı olarak bu kaynakların herhangi bir kombinasyonu için izleme ayarlaması gerçekleştirebilirsiniz. Her kaynak için sayım, kategori vb. gibi çeşitli seçenekler ayarlarsınız.
Bir dönüşüm işlemi oluşturduktan sonra ilişkili bir dönüşüm izleme etiketine de ihtiyacınız olabilir. Bazı durumlarda dönüşümler otomatik olarak izlenirler. Ancak diğerleri için reklam mecraları size sitenize veya uygulamanıza eklemeniz gereken bir etiket veya snippet sağlayacaktır.