Markanızın tanıtımı için farklı reklam şekilleri tercih ederek, dijital pazarlama stratejilerinizi daha güçlü hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi ikiye katlayabilirsiniz. Günümüz internet dünyasında bir çok reklam çeşidi (mecra) bulunmaktadır, web siteniz, ürünleriniz ya da hizmetlerinizi tanıtmak için en doğru olanı ve size en çok geri dönüşümü sağlayabilecek reklam çeşidini de analiz ederek tespit etmeniz gerekmektedir.
Hedef kitlenizi doÄŸru belirleyin
Reklamın hedef kitlesi, mecra seçiminde nasıl bir yol izleneceğine dair size önemli ipuçları verir. Bunun için ilk önce hedef kitlenizi belirlemelisiniz, sonraki adımda ise hedef kitlenize uygun mecra seçimini yapabilirsiniz. Seçtiğiniz mecranın hali hazırda elinde bulundurduğu kitle ile sizin reklamınızın hedeflediği kitle birçok noktada örtüşüyorsa reklam için ihtiyacınız olan mecrayı buldunuz demektir.
Dijital pazarlamada tercih edilen reklam çeşitleri
BANNER (DÄ°SPLAY) REKLAMLARI
İnternette en çok tercih edilen reklam türlerinden biri display reklam türüdür. Üzerinde metin ve görsellerin birlikte harmanlanarak hatta animasyonlu bir biçimde kullanıldığı, görenleri belli bir amaca yöneltmeye odaklı ya da ziyaretçilere bir kampanyayı duyurmak amaçlı mesajlar içeren reklam türüdür.
Banner reklamlar olarak adlandırdığımız bu reklam türü ile hedef kitlenizi içerisinde bulunduran diğer internet sitelerinde reklamlarınızı hedef kitlenizin karşısına çıkarabilirsiniz.
ARAMA MOTORU PAZARLAMA VE OPTÄ°MÄ°ZASYONU (SEM & SEO)
Hızlı ve etkili reklam türlerinden olan ücretli arama motoru reklamları, internet üzerinde ürünlerinize yönelik aramalar yapan kişilerin ürünleriniz veya hizmetleriniz ile alakalı aramalar yaptığında arama yapılan sayfanın en üst sırasında sponsorlu olarak görüntülenir ve yine organik trafik olarak web sitenize yönlendirilir. Bu reklamlar internet araması yapan kişilerin direkt olarak ürün veya hizmetinizle ilgili aramalardan geldiği için ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı oldukça yüksektir.
SOSYAL MEDYA REKLAMLARI
Sosyal medya son günlerin en popüler dijital reklam mecralarından olma özelliğine sahip, sosyal medya algoritmaları sayesinden Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube gibi önde gelen sosyal medya platformları kullanıcılarının çeşitli demografik sinyalleri ve sosyal medyada geçirdikleri zaman içerisinde ilgilendikleri şeyler üzerinden data tutarak bu datalar sayesinde doğru hedef kitleye reklam verebilmemizi mümkün kılan reklam algoritmaları sağlamaktadır.
NATÄ°VE (DOÄžAL) REKLAMLAR
Dilimizde doğal reklamlar olarak da anılan Native reklamlar, izleyen veya görüntüleyen kişiler tarafından reklam olarak görülmeyen ancak sizin ürün veya hizmetleriniz ile alakalı inceleme ve tanıtımların yapıldığı yazılı veya görsel içeriklerdir. Özellikle ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenebilme ihtimali olan ve başka içerik üreticilerin kitleleri olan bu hedef kitlelere anlaştığınız bu yayıncı ile bir reklam yayını veya öneri yazısı ile ürün ve hizmetlerinizin reklamlarını dolaylı yoldan yaparak ürün veya hizmetlerinizin satın alma oranlarını ciddi oranlarda arttırabilirsiniz.
REMARKETÄ°NG (YENÄ°DEN PAZARLAMA) REKLAMLARI
Reklam seçenekleri arasında en çok satışa dönüşen reklam türüdür. Bu türde reklamlar sayesinde, bir nedenden dolayı web sayfanızı terk eden kişilere, diğer reklam mecralarında (web siteleri, sosyal ağlar vb.) bu ziyaretçilere web sayfanızın içerisindeki eylemleriyle ilişkili olan reklamların gösterilmesi sistemine dayanmaktadır.
Örneğin , Bir ziyaretçi web sayfanızı ziyaret etti ve bir süre sonra ayrıldı, bu ziyaretçinizin sitenizde gerçekleştirdiği eylemlere göre ona kampanyalar sunmak, indirimler sunmak vb. şeyleri sunmak, bu ziyaretçinin internet sitesine yeniden dönme ihtimalini çoğalttığı için, geri dönüşüm oranlarınızın artması konusunda bu reklam türünün önemi çok büyüktür.
INFLUENCER (FENOMEN ARACILIÄžI) PAZARLAMA
Son yıllarda popüler reklam türlerinden olan bu yöntem ile yine ürün veya hizmetleriniz ile ilgilenebilecek kitlelere sahip sosyal medya fenomenleri ile ürün başına ücret anlaşmaları veya sabit ücret anlaşmaları yaparak çıkabileceğiniz reklam türüdür.
VÄ°DEO REKLAMLAR
Facebook, instagram ve Youtube gibi platformlar sayesinde hedef kitleleriniz karşıısına ürün ve hizmetlerinizi tanıtıcı video reklamlarla reklama çıkabilirsiniz. Son zamanlarda popüler olan bu reklam türü de yine hedef kitlenizi belirlerken tüm demografik ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları metrik kırılımları ile hedefleme yapabileceğiniz reklam türüdür.