Markanızın tanıtımı için farklı reklam ÅŸekilleri tercih ederek, dijital pazarlama stratejilerinizi daha güçlü hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi ikiye katlayabilirsiniz. Günümüz internet dünyasında bir çok reklam çeÅŸidi (mecra) bulunmaktadır, web siteniz, ürünleriniz ya da hizmetlerinizi tanıtmak için en doÄŸru olanı ve size en çok geri dönüşümü saÄŸlayabilecek reklam çeÅŸidini de analiz ederek tespit etmeniz gerekmektedir. 

Hedef kitlenizi doÄŸru belirleyin

Reklamın hedef kitlesi, mecra seçiminde nasıl bir yol izleneceğine dair size önemli ipuçları verir. Bunun için ilk önce hedef kitlenizi belirlemelisiniz, sonraki adımda ise hedef kitlenize uygun mecra seçimini yapabilirsiniz. Seçtiğiniz mecranın hali hazırda elinde bulundurduğu kitle ile sizin reklamınızın hedeflediği kitle birçok noktada örtüşüyorsa reklam için ihtiyacınız olan mecrayı buldunuz demektir.

Dijital pazarlamada tercih edilen reklam çeşitleri

BANNER (DÄ°SPLAY) REKLAMLARI 

Ä°nternette en çok tercih edilen reklam türlerinden biri display reklam türüdür. Ãœzerinde metin ve görsellerin birlikte harmanlanarak hatta animasyonlu bir biçimde kullanıldığı, görenleri belli bir amaca yöneltmeye odaklı ya da ziyaretçilere bir kampanyayı duyurmak amaçlı mesajlar içeren reklam türüdür. 

Banner reklamlar olarak adlandırdığımız bu reklam türü ile hedef kitlenizi içerisinde bulunduran diÄŸer internet sitelerinde reklamlarınızı hedef kitlenizin karşısına çıkarabilirsiniz. 

ARAMA MOTORU PAZARLAMA VE OPTÄ°MÄ°ZASYONU (SEM & SEO)

Hızlı ve etkili reklam türlerinden olan ücretli arama motoru reklamları, internet üzerinde ürünlerinize yönelik aramalar yapan kiÅŸilerin ürünleriniz veya hizmetleriniz ile alakalı aramalar yaptığında arama yapılan sayfanın en üst sırasında sponsorlu olarak görüntülenir ve yine organik trafik olarak web sitenize yönlendirilir. Bu reklamlar internet araması yapan kiÅŸilerin direkt olarak ürün veya hizmetinizle ilgili aramalardan geldiÄŸi için ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı oldukça yüksektir. 

SOSYAL MEDYA REKLAMLARI

Sosyal medya son günlerin en popüler dijital reklam mecralarından olma özelliÄŸine sahip, sosyal medya algoritmaları sayesinden Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube gibi önde gelen sosyal medya platformları kullanıcılarının çeÅŸitli demografik sinyalleri ve sosyal medyada geçirdikleri zaman içerisinde ilgilendikleri ÅŸeyler üzerinden data tutarak bu datalar sayesinde doÄŸru hedef kitleye reklam verebilmemizi mümkün kılan reklam algoritmaları saÄŸlamaktadır. 

NATÄ°VE (DOÄžAL) REKLAMLAR

Dilimizde doÄŸal reklamlar olarak da anılan Native reklamlar, izleyen veya görüntüleyen kiÅŸiler tarafından reklam olarak görülmeyen ancak sizin ürün veya hizmetleriniz ile alakalı inceleme ve tanıtımların yapıldığı yazılı veya görsel içeriklerdir. Özellikle ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenebilme ihtimali olan ve baÅŸka içerik üreticilerin kitleleri olan bu hedef kitlelere anlaÅŸtığınız bu yayıncı ile bir reklam yayını veya öneri yazısı ile ürün ve hizmetlerinizin reklamlarını dolaylı yoldan yaparak ürün veya hizmetlerinizin satın alma oranlarını ciddi oranlarda arttırabilirsiniz. 

REMARKETÄ°NG (YENÄ°DEN PAZARLAMA) REKLAMLARI

Reklam seçenekleri arasında en çok satışa dönüşen reklam türüdür. Bu türde reklamlar sayesinde, bir nedenden dolayı web sayfanızı terk eden kişilere, diğer reklam mecralarında (web siteleri, sosyal ağlar vb.) bu ziyaretçilere web sayfanızın içerisindeki eylemleriyle ilişkili olan reklamların gösterilmesi sistemine dayanmaktadır.

ÖrneÄŸin , Bir ziyaretçi  web sayfanızı ziyaret etti ve bir süre sonra ayrıldı, bu ziyaretçinizin sitenizde gerçekleÅŸtirdiÄŸi eylemlere göre ona kampanyalar sunmak, indirimler sunmak vb. ÅŸeyleri sunmak, bu ziyaretçinin internet sitesine yeniden dönme ihtimalini çoÄŸalttığı için, geri dönüşüm oranlarınızın artması konusunda bu reklam türünün önemi çok büyüktür.

INFLUENCER (FENOMEN ARACILIÄžI) PAZARLAMA

Son yıllarda popüler reklam türlerinden olan bu yöntem ile yine ürün veya hizmetleriniz ile ilgilenebilecek kitlelere sahip sosyal medya fenomenleri ile ürün başına ücret anlaÅŸmaları veya sabit ücret anlaÅŸmaları yaparak çıkabileceÄŸiniz reklam türüdür. 

VÄ°DEO REKLAMLAR

Facebook, instagram ve Youtube gibi platformlar sayesinde hedef kitleleriniz karşıısına ürün ve hizmetlerinizi tanıtıcı video reklamlarla reklama çıkabilirsiniz. Son zamanlarda popüler olan bu reklam türü de yine hedef kitlenizi belirlerken tüm demografik ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları metrik kırılımları ile hedefleme yapabileceğiniz reklam türüdür.