Google, eğitim kurumlarının dijitalde en çok varlık gösterdikleri mecralardan biri olarak yer alıyor. Özel Eğitim Kurumları, internet reklamcılığına Google ADS’in arama ağı reklamları ile başladılar ve şu anda potansiyel veli kazanımını en çok buradan sağlıyorlar. Özellikle zincir eğitim kurumları tüm yıl boyunca Google varlığını sürdürüyor. Yerel veya daha butik markalar da kayıt dönemlerinde Google reklamları veriyor.

 

Yüksek Rekabet Ortamı

Reklam veren marka sayısının çoğalması Google Arama Ağı reklamlarında rekabetin artmasına ve bu rekabet sonrası reklam maliyetlerinizin yüksek olması anlamına geliyor.

 

Google Reklamları çok fazla detayları barındıran bir platformdur. Bir yandan Google reklam panellerine hâkim olmalısınız bir yandan da reklam yapacağınız sektöre çok ama çok hakim olmasınız. Daha da önemlisi hedef kitleyi çok iyi tanımalı ve ne bekliyor olduğunu bilmelisiniz. Tüm bu kriterler bir araya geldiğinde ancak Google Reklamları ile ilgili doğru bir strateji oluşturabilirsiniz.

 

Eğitim Kurumları Google Reklam Stratejisini Nasıl Oluşturmalı?

 

Hedef Kitle Seçimleri

Özel eğitim kurumlarının ilk hedef kitlesi kuşkusuz velilerdir. Ebeveynler için çocuklarının hayatını ilgilendiren okul seçimi çok önemli bir karardır. Bu sebeple velileri Google aramalarında iddialı kelimelerle karşılamalısınız. Ziyaretçilerin sitemize giriş yapmaları için seçeceğimiz cümleler beklentilerine uygun olmalıdır.

 

Özel eğitim kurumları genellikle birkaç reklam setiyle velileri direkt kayıt formuna yönlendiriyor.

 

Çocuğunun eğitimi söz konusu olan bir veli bu kadar kolay kayıt bırakmaz!

İşte tam da bu yüzden ziyaretçilerinizi kesinlikle doğrudan form toplama alanına yönlendirmemelisiniz. Bu yöntem hedef kitle için çok aceleci, araştırmalarımıza göre de itici olup ziyaretçiyi de kaçıran bir işlem. Potansiyel veliler incelemek, araştırmak, resimlere bakmak ve videolar izlemek istiyor.

 

Dijital iletişim süreçlerinde hedef kitle ile konuşmak dediğimiz bir söylem vardır. İşte tam bu yüzden hedef kitle planlama ve reklam çeşitliliği arttırma gerekliliği ortaya çıkıyor. Yani reklamı kendiniz yapıyorsanız kişisel reklam panelinizde yada ajansınız kendi panellerinde hedef kitlenizi sanata ilgi duyanlar, spora yatkınlar gibi segmentlere ayırabilir. Bu şekilde oluşturulan hedef kitle gruplarına onların ilgi alanlarına uygun reklamlar göstermiş olursunuz. Mesela çok fazla sanat olanakları olan bir okulsanız, sanat ile ilgilenen hedef kitle grubuna sanat odalarını tanıttığınız ve daha fazlası için de sitenizi incelemeye davet eden metinler gösterebilirsiniz.

 

Özel Okulların %80 Geri Dönüşüm Reklamlarını Görmezden Geliyor


Google arama ağı reklamları en zor reklam platformlarındandır. Dijital iletişim süreçlerinde Google reklamları, tüm sektörlerin en fazla bütçe ayırdığı reklam çeşididir. Özellikle arama ağı reklamlarında, reklamınızı tıklayan bir ziyaretçi için bile ciddi bütçeler harcayabilirsiniz. Bu yüzden arama ağı reklamları ile kazandığınız bir müşteriyi kaçırmamak için kendisini takip etmeli, tekrar sizi görmesini sağlamalısınız. Reklamınıza tıklayıp çıkan müşterinizi İnternette gezinirken, haber okurken veya sosyal medyada takılırken tespit etmeli aynı kişiye tekrar ulaşmalısınız.

 

Görüyoruz ki bu takip yapılmıyor. Her okulun internet sitesi var ve geneli bir dijital pazarlama ajansıyla çalışıyor fakat eğitim kurumlarının hemen hemen hepsi reklamına tıklayan kişiyi takip edecek dönüşüm kodlarını yüklememiş. Yüksek maliyetlerle edinilen bu kitleyi takip etmediği için tekrar temas da edememiş. Google açık arttırma reklamlarında hedef kitlenizi etkileyebildiyseniz form doldurmuş ya da size para yazdırıp çıkıp gitmiş.

 

Tüm sektörlerde yaygın olarak kullanılan geri dönüşüm reklamlarının eğitim sektöründe genelde kullanılmıyor olması da üzücü bir durum.

 

Google arama ağı reklamlarına, görüntülü reklam ve geri dönüşüm reklamlarını da ekleyerek kurguladığımız reklam stratejilerimizle sosyal medyanıza da destek olabilir.

 

Google reklamcılığı, bir eğitim kurumunu pazarlamak için tek başına yeterli değil fakat en önemli parçalarından biri. Google da yapılacak küçük iyileştirmeler bile okulunuzun farkını ortaya koymanıza çok fayda sağlayacak ve reklam verimliliğinizi yükseltecek.