Yoğun bir rekabetin bulunduğu internet ortamında öğrencilerin ya da velilerin kurumunuzu fark etmesini sağlamak, onların dikkatini çekebilmek oldukça zordur. Ayrıca, kurumunuzu duyan öğrenci veya ebeveynlerin sadece az bir kısmı bilgi alma talebinde bulunmaya karar verecektir. O halde, ilk başta kurumunuzun farkındalığını çoğaltırken, aynı süreçte de özel okula kayıt olmayı da artırmak için ne veya neler yapabilirsiniz?

İşte tam bu noktada doğru karar verilip uygulanmış bir dijital pazarlama stratejisinin sizi rakip kurumlardan daha ileri götüreceğini kesinlikle söyleme fırsatını elde edebiliriz. 

Markanızın duruşunu, kimliğini oluşturarak başlayın
Günümüzde herkesin özel bir eğitim kurumuna ihtiyacı yoktur, çocuklarını özel bir okula kaydetmek istemezler. Bazı veliler özel eğitim kurumları ile ilgilenirler fakat bütçeleri yeterli olmadığından vazgeçerler. Bu sebeple pazarlama süreçlerinizde hedeflemeniz gereken kitle, sadece özel eğitim kurumları ile ilgilenenler değil, aynı zamanda bütçeleri buna elverişli olanlar olmalıdır. Bu durum hedef kitlenizin ana metriğini oluşturur. Ancak buda kendi içinde daha küçük kırılımlara sahip olmalı, hedefinizi daha da detaylandırmalı ve segmentlere ayırmalısınız.

Hedef kitlelerinizi aşağıdaki belirttiğimiz şekilde ayırabilirsiniz:

Davranış: Etkinlikler
Konum: Okula yakınlık, posta kodu, mahalle
Demografi: Yaş, cinsiyet, medeni durum, gelir, meslek, eğitim seviyesi
Psikografi: Değerler, tutum, yaşam tarzı, görüşler, ilgi alanları

Hedef kitlenizi seçtikten sonra, her kategori için farklı diller içeren içerikler ve reklam kampanyaları oluşturmalısınız. Örneğin aktiviteler, müzik, tiyatro gibi belli ders dışı etkinliklerle ilgilenen kişilere yönelik iletişim dillerinizde bu programları vurgulayarak onların dikkatini çekmelisiniz.

İyi bir hedef kitleyi belirlemek için birden fazla deneme yanılma uygulamanız gerekebilir fakat en doğru kitleye ulaşmak için, kurumunuzun değerlerine ve sunduğu olanaklara odaklanmalısınız. Sonrasında, sizinle aynı değerleri paylaşan veya sunduklarınıza ilgi gösteren insanları bulun.

Etkin ve Etkili Bir Web Sitesi Oluşturun

Günümüz koşullarında neredeyse her kurumun bir internet sitesi olduğunu biliyoruz, fakat her işletme web sitesini olması gerektiği şekilde kullanamıyor.

Şunu unutmamak lazımdır ki; içerik pazarlaması yoluyla, potansiyel öğrencileri ve velileri internet sitenize ve sonrasında kurumunuza çekebilirsiniz. İçerik pazarlaması, hedef kitlenin talep ettiği bilgileri vermektedir. Bir blog makalesi, içerik pazarlamasının klasik bir örneğidir. Okulunuz için bir blog oluşturun ve hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek yazılar, infografikler, videolar yayınlayın. Hedef kitleniz, bir arama motoru araması ile gönderilerinize rastlayıp sonrasında internet sitenizi keşfetmeye ve hatta bültenlerinize kaydolmaya devam edecektir.

İçerik pazarlaması, hedef kitlenizle güven oluşturmanıza olanak sağlarken, onlara gerçekten aradıkları değerli bilgiler sağlar. Bu nedenle, hedef kitlenizi çekmek için içerik pazarlamasına odaklanmanız da gerekir.

Güçlü Bir Sosyal Medya Planı Oluşturun

Diijital iletişim stratejilerinin en önemli unsurlarından birisi de sosyal medyadır. Hedef kitleniz Facebook, Instagram, LinkedIn,YouTube ve diğer sosyal mecralarda geziniyorlar. Ve tam da bu nedenle hedef kitlenizin en yoğun olarak yer aldığı sosyal mecralarda siz de var olmalısınız.

Reklamın Gücünden Yararlanın

İnterneti sadece ana hedef kitlemiz değil, rakiplerimiz de yoğun bir şekilde kullanıyor. Bu sebeple dijital reklamcılıktan da mutlaka faydalanıyor olmanız gerek.

Faydalı Bir Dijital Reklam Stratejisi Belirlerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

En Başta Doğru reklam bütçesi ayırdığınızdan emin olmalısınız! Sadece özel eğitim kurumları değil, çoğunluk sektörde reklam bütçeleri belirlenirken az ile başlayıp sonra dönüşümlere göre bütçeler artırılmak istenmekte. Bunun verimli bir yaklaşım olduğunu söylemek doğru olmaz. Kayıt Hunisinin her aşamasına odaklanmanız gerektiğini unutmamalıyız. Farkındalık aşamasında ne kadar çok kişiye ulaşırsak, dönüşüm elde edeceğiniz kişi sayısı da artacaktır.

Peki Kayıt Hunisi Nedir?

Dijital pazarlama süreçlerinde “satış hunisi ” terimini duymuşsunuzdur. Satış hunisi, markanın farkındalığından markaya ilgiye, markanın ürün veya hizmetini talep etmeye, eyleme (genellikle bir satın alma) kadar kullanıcının yolculuğunu izler.

Okullar için kayıt hunisi, üç ana gruba ayrılmış benzer bir süreci takip eder: marka itibarı (farkındalık), pazarlama stratejisi (ilgi ve istek) ve kayıt (eylem).

İki ana özel okul pazarlama personasına dayalı farklılaştırılmış bir stratejiniz olmalıdır: öğrenciler ve ebeveynler.

Hem kayıt hunisinin aşamasına hem de ulaşmaya çalıştığınız kişiye dayalı pazarlama içeriği geliştirmek, potansiyel adaylarla güven oluşturmanıza ve uyum sağlamanıza yardımcı olacaktır. Hedef kitlenizdeki herkese etkili bir şekilde ulaşmak için bloglar, sosyal medya, SEM ve video pazarlama gibi çeşitli ücretli ve organik kanalları kullanmalısınız.

Analiz araçlarını ve izlemeyi kullanarak kampanyalarınızı sürekli olarak ölçmeli ve optimize etmelisiniz.

Ve Hepsini kendiniz yapmak zorunda değilsiniz özel okulunuz için daha fazla kayıt elde etmek için profesyonel bir dijital pazarlama ajansından destek alarak yürütebilirsiniz. Bu size daha fazla kayıt ve kendi işinize odaklanmak için bolca zaman sağlayacaktır.