Özel Eğitim Kurumlarının (vakıflar hariç) ticari işletmeler olduğunu ve öğrencilerine kaliteli eğitim sunabilmek için yeni öğrenci kayıtlarına ihtiyaçları olduğunu unutmamak gerekiyor. Özel okullar piyasa koşullarında nasıl ayakta durabiliyorlar. Okul yöneticileri, okullarını doğru hedef kitleyle buluşturmak için ne gibi dijital ( online ),açık hava,tv ve radyo tanıtım reklam çalışmaları yapıyorlar?

 

Okullar daha fazla öğrenci kayıt amacı doğrultusunda, potansiyel velilerle online ortamda bağlantı kurma ihtiyacı duyuyorlar. Ancak bunu nasıl yapabilecekleri konusunda yüksek endişeleri bulunmakta. Muhatap olduğumuz yeni veli kuşağının tüketim ve bilgiye erişme alışkanlarını iyi anlamak durumundayız. Bu yüzden özel okulların uygulayacağı tanıtım & reklam stratejileri, yeni trendlere ve yeni nesil veli davranışlarına uygun olmalıdır.

Dijital Veliler İle Tanışma İmkanları.

Muhatap olduğumuz yeni veli kuşağının bilgiye erişim alışkanlıklarının yanı sıra, reklam ve pazarlamada en önemli konu, hedef kitle belirleme. Konu çok basit.

Ülke olarak İnterneti ve Sosyal Medyayı Çok Seviyoruz.

GeliÅŸen teknoloji ve ihtiyaçlarımız, ülkemizin dijital kullanım istatistikleri dünya kritelerinin çok üstünde olması ve %93.6 ile dünya sıralamasının ilk sırasındadır. Ä°htiyaçlarımızın hemen hemen çoÄŸunu dijital ve  sosyal medya platformlarından Youtube, Facebook, Instagram ve Twitter’da dolaÅŸarak, çeÅŸitli etkileÅŸimlerle hem hayatımıza deÄŸer katıyor, aynı zamanda buralar da vakit geçirmeyi çok seviyoruz. Yeni nesil diijtal bir nesildir ve her geçen gün daha da dijitalleÅŸmeye devam edecektir.

Dijital Pazarlama ve İnternet Reklamcılığı Kaçınılmaz

Peki yukarıda bahsettiğimiz veli profili, özel okul araştırırken sizce ilk (eşe dosta sormanın dışında) hangi ortamlardan araştırıyor olabilir? Online mecralarda stratejik iletişim ve bu durumda özel okulların dijital pazarlama, internet reklamcılığını iyice kavrayacağız. Verimli bir şekilde kullanmalarının kaçınılmaz olduğunu söylemek bizce gerekir.

 

Online ve Offline Reklamcılık

Birçok okul hala sadece bez afiş, ilan dağıtımı, dolmuş üzeri reklam ve reklam panoları gibi geleneksel reklam çözümleri kullanıyor. Bu yaklaşım bir yere kadar doğru. Ancak artık bütünleşik pazarlama devrindeyiz.

Eğer söz konusu bir okul ise, sadece sokakta veya sadece internette var olarak marka algısını sağlıklı bir şekilde yaratmak zor ve yanlış bir yaklaşım. Biz her zaman dijital reklamların, genel planlamanın büyük veya küçük bir kısmını oluşturması gerektiğini ve diğer mecralarla beslendiğinde daha iyi sonuçlar verdiğini söylüyoruz.

 

Sonuç Olarak Özel Okul Tanıtımı İçin Neler Yapılabilir?

Geleneksel mecraların aksine, online pazarlama taktikleri ölçülebilirdir, hedefleme yapılabilir, hedef kitleye özel içerik sunulabilir, deneme yanılma yoluyla iyileştirilebilir, geleneksel medyaya göre daha ucuz, etkili ve sürdürülebilirdir. Online pazarlama yaparken, üzerinde düşünülmüş bir stratejinizin, hedeflerinizin olması ve süreçleri sürekli iyileştirmeyi bilen bir ekibiniz olması gerekmektedir. Ancak özel okulların büyük çoğunluğu bu işi kendi içlerinde yapabilecek bir bilgi birikimine & kadroya sahip değildir..

Aslında özel okulların tüm pazarlama, reklam ve tanıtım faaliyetlerinden beklediği tek bir sonuç vardır. Potansiyel velilerle iletişime geçebilmek.